Gaga, ora exactă şi blasfemiile

Ascultătoare fidelă a posturilor de radio, Baba Gaga are ce are cu „ora exacta”.
– De ce zic, dragă, ăştia, „a fost ora cinci”? De ce-mi spun mie că a fost, când acuma este? Ce oră exactă mai e şi asta? Mă sperie mereu, cred că mi s-a stricat ceasu’…
Matilda îşi bate tâmpla cu degetul şi comentează cu voce scăzută, profitând de surzenia babei:
– Apăi un ceas ţi s-a cam stricat…
– Ce tot zici, fă, acolo? se zborşeşte baba.
Matilda se face foc – când îi spui „fă” e ca şi cum i-ai pune sare pe coadă.
– Zic că eşti plecată cu sorcova. Au dreptate. Aşa se spune corect. Pentru că…
– Pentru că te-a făcut mă-ta idioată, o pune la punct Gaga. Şi io, care te credeam fată deşteaptă. Da, Dumnezeu să mă ierte, v-aţi tâmpit toate! Stau într-o casă de nebune…
– …şi eşti a mai cu moţ dintre toate! completează Matilda înainte de a ieşi trântind uşa.
– Da asta de ce s-a supărat? se miră Gaga. Doar io n-am nimic cu ea. O învăţ întotdeauna de bine. Doar i-am spus, ştii, şi cu traducerile alea ale ei… Să mai corecteze, dragă, blasfemiile de le scriu unii… Că doar e creştină, când au botezat-o am fost şi io la biserică… Să le mai aducă şi ea din condei, zău aşa, că doar face traduceri literare, nu trebuie să traducă toate prostiile, iotă cu iotă…
sâmbătă, 4 octombrie 2008
Părerea ta contează, o aştept cu interes!

