Matilda, înjurăturile şi Gaga

Matilda înjură. Birjăreşte. Şofereşte. Ca la uşa cortului. E singură în camera ei şi înjură cu fereastra deschisă. O aud perfect din curte, unde am ieşit să citesc – la aer, la umbră şi… în linişte. Linişte cu înjurături…
Nu reproduc toate înjurăturile… încerc să păstrez o  limită a decenţei…
– Fir-aş să fiu de toantă! Am îmbătrânit de pomană! Băga-mi-aş…
Ce să-şi bage ea? Doar e femeie, nu hermafrodit! Îmi aduc aminte de bancul ăla, cu Bulă şi povestea cu personaje imaginare, conţinut ambiguu şi sfârşit nedefinit (Prinţesa zise: Băga-mi-aş …, că iar am rămas gravidă şi nu ştiu cu cine!)
– De ce … mă-sii n-am căscat ochii? De ce, f… să-i f…? De ce-am acceptat traducerea asta? Treiş’ patru de capitole, fiecare cu câte un citat drept motto? Treiş’ patru de citate pentru care trebuie să caut traducerea? Citate din toţi poeţii engleji, începând din vremea lu’ Pazvante Chioru încoace? Dacă le pui cap la cap, nu scoţi din ele două pagini standard – da o să stau o zi-ntreagă la bibliotecă! Şi poate nici nu găsesc tot, şi m-apuc io să traduc versuri… Pentru doi euro pagina?!!!  F…!
Urmează o pagină (standard) cu înjurături – de care vă scutesc, scutindu-mă şi eu de o osteneală pentru care nu primesc nici măcar doi lei.
Pe urmă Matilda scoate capul pe fereastră şi declamă cu patos:
Las’ ochii, mamă, las’ sa plângă!
Tu-n leagăn tot cu mana stângă
Mi-ai dat sa sug, de-aceea sunt
Nătângă!
Ştiu despre ce roman e vorba şi ştiu că i-au dat originalul în format electronic – fapt care mă bucură, fiindcă altfel ar fi aruncat cartea pe geam, iar eu stau, cum s-ar spune, în raza de acţiune a macaralei. Aşa n-are ce face, laptop-ul nu-l aruncă, ţine la el mai mult ca la ochii din cap.
Dar îşi scoate capul pe fereastră – pe fereastra ei de la parter – şi baba Gaga, sora bunicii mele şi mătuşa Matildei.
– Da cu mă-ta ce-ai? se zborşeşte baba – 88 de ani, trecută binişor peste pragul senilităţii, căpoasă şi rea de gură. Las-o să se odihnească în pace, tâmpito!
Îmi iau cartea şi plec. Mă duc să-mi caut dopurile pentru urechi. Doar de-asta le-am şi cumpărat – pentru anihilarea sonorului certurilor dintre Gaga şi Matilda!
vineri, 18 iullie 2008
Părerea ta contează, o aştept cu interes!

