Matilda, moliile şi bikinii

Matilda bate din palme. După cea de-a douăşpea bătaie pendulei. Îşi loveşte palmele una de alta, cu sete – o singură dată, stâlcind o molie. Una dintre cele două care au ieşit pe uşile şifonierului – acum vraişte – purtate – paradoxal! – de revărsarea mirosului puternic, de levănţică.
Ea – Matilda, nu proaspăt răposata molie – se simte datoare să-mi explice.
– Când a bătut de unşpe am pus minunea aia de Raid antimolii, că Tăntăloaica a uitat să şi-l scoată din geantă azi dimineaţă. Cică l-a luat ca să-mi facă mie o bucurie. Să mă scape de „paraziţi”. Zburătoarele alea două or fi fost niscaiva supravieţuitoare…
Matilda râde. Încă mai râde frumos.
Şi mie îmi vine să râd. Nu ştiu de ce, mi se pare caraghioasă – stând pe marginea patului şi privind galeş un bikini decolorat, din supraelastic, pe care şi l-a întins pe genunchi.
– Aştia-s chiloţi aducătorii de futai, se simte ea din nou datoare să-mi dea explicaţii. Fiindcă de cîte ori i-am îmbrăcat s-a lăsat cu câte un futai pe cinste, înţelegi? Futai de futai, cum se zice acu.
Fac ochii mari. N-am mai auzit-o niciodată vorbind aşa – şi a repetat cuvântul ăla cu atâta voluptate! I s-a umplut gura – şi a părut să-i lase apă.
– Îi îmbrac mâine, continuă ea – şi se linge alene de buze. Tăntăloaica zice că-i rândul meu să mă duc la piaţă. Vreau să văd dacă mă violează careva!
Pare să vorbească al naibii de serios. Eu dau să zic ceva, dar nu găsesc nici un cuvânt.
– Ce caşti gura ca toanta? mă repede ea. Ce, crezi că-s prea bătrână? La cincizeş’ cinci de ani ai mei? Nu vezi că tu arăţi mai prăpădită decât mine? Semeni în partea Tăntăloaicei, ca ea are şaizeci şi arată de optzeş’ trei. Acu dă-mi geanta roşie, că de-aia te pusei să deschizi şifonierul. Te-am chemat ca să-ţi plătesc datoria. Pe urmă n-ai decît să urci la tine, la mansardă. Că te-o fi aşteptând PC-ul…. Şi pisica!
duminică, 13 aprilie 2008
Părerea ta contează, o aştept cu interes!

