Et alors, où est mon argent?

Tanti Tina, Tăntăloaica, e plecată la băi. Îşi tratează întotdeauna reumatismele în prag de iarnă. Matilda e singură. M-a sunat să cobor la ea, la o cafea.
Mă duc. Mă dau în vânt după cafeaua Matildei. Tare, amară, parfumată. (Cafeaua pe care ţi-o faci singur nu are niciodată aroma care se înalţă din ibricul altuia, am constatat-o de multă vreme.)
Ies din mansarda noastră, cobor pe scara în spirală până la etajul întâi, mă opresc în faţa uşii. Ştiu că nu e încuiată, dar… Să bat, sau să intru? Dacă nu bat, Matilda se supără: „Ce dai buzna aşa, dragă? Dacă eram în curu’ gol?” (Hm, ca şi cum ea ar fi fost vreodată pudică – vreodată, adică de când ţin eu minte.) Se supără şi dacă bat: „Ce mă-ta te formalizezi atât? Aici nu e biroul primului ministru!”
Stau în cumpănă – şi o aud deodată vorbind.  (Mobilul e fericirea vieţii ei, fiindcă poate trăncăni umblând prin tot apartamentul, mai ales când e singură.)
– … cică târgul ăsta de carte, Gaudeamus-ul, a fost un succes, aşa am citit în nu’ş ce ziar, că editurile-au vândut pe rupte. Et alors, où est mon argent? Nu mi-au mai intrat bani în cont de-o lună!
Vasăzică de-asta m-a chemat la cafea. Plăţile întârzie şi vrea să-şi verse of-ul. Noroc c-a mai prins pe altcineva înaintea mea, o să scap mai uşor… Dar sunt curioasă cu cine-o fi vorbind. Mă gândesc că e Marius, „sponsorul semi-oficial”, cum îi spune ea, uneori şi în faţă. Îl toacă pe omul ăsta de bani de trei decenii! Poate e răzbunarea ei, fiindcă, în atâta amar de ani, n-a cerut-o niciodată de nevastă…

luni, 7 decembrie 2009
3 comentarii

  1. hey, arunca o privire si pe blogul meu
    http://www.questioare.com si daca iti place adauga`l in lista ta de bloguri.
    multumesc

    Apreciază

  2. da…mai este cineva „mama ranitilor”? 🙂

    Apreciază

  3. Mda, mie mi se întâmplă uneori să fiu „mama tuturor răniţilor” – mai ales a tuturor rănitelor din casa asta, dar nimeni nu pare să bage de seamă 🙂

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

