Prosciutto

Matilda îşi pensează sprâncenele, în faţa ferestrei, cu o oglindă mică în mână. Are laptop-ul deschis. Pe desktop se lăfăie imaginea unei farfurii cu şuncă.
– Ce-i asta? mă mir eu, iar ea răspunde la obiect, fără să mă întrebe despre ce vorbesc, de parcă mi-ar fi citit gândurile (uneori mă tem că e telepată – ea şi fiică-mea Letiţia!):
– Prosciutto. Şuncă italienească. Stau prost cu gastronomia, când dau peste câte un autor care înşiră liste de bucate, traducerea devine muncă de Sisif. Mi se pune pe suflet. Caut totul cu Google, ce altceva să fac? Aşa am dat peste poza aia.
– Bine, da de ce-ai pus-o pe desktop?
– Ca să i-o arăt Tăntăloaicei. Să văd dacă ştie ce e! Fiindcă se dă maaare cunoscătoare…
– Şi dacă ştie?
– Atunci o trimit să cumpere – că săptămâna asta face ea piaţa şi gătesc eu. Să văd dacă găseşte aşa ceva în târgu’ nostru prăpădit. Ea, care zice că, dacă ai bani, faci rost de orice…
– Şi dacă găseşte totuşi?
– Atunci o mâncăm deseară – şi tot ies în câştig, nu mai trebuie să fac macaroane cu brânză, cum vrea baba Gaga. Că  hoaşca e ca o mâţă – când îi miroase a carne nu-i mai trebuie altceva!
marţi, 5 ianuarie 2009
2 comentarii

  1. Îmi place lumea ta paralelă!

    Apreciază

  2. Mă bucur 🙂

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

