Confesiunile Matildei (2) – şi ale mele

Letiţia îşi aduce aminte să-mi mai arate o confesiune de-a Maltidei, recuperată din coşul de gunoi în decembrie –  e din vremea când o călcau pe nervi rău-platnicii:
Între noi fie vorba, lenea e defectul meu principal. Şi nu ştiu cum sunt alţi leneşi, dar, când se-ntâmplă să muncesc, eu una ţin foarte mult la rezultatul muncii mele. Nu-mi place când mi-l strică cineva – lenea mea plânge cu hohote, sughite de plâns, înecându-se de ciudă că s-a retras o vreme în zadar. Şi sunt la fel de supărată când cineva mă convinge să muncesc, promiţându-mi o recompensă, pentru ca apoi să nu se ţină de cuvânt, să mă ducă cu zăhărelul, să amâne scadenţa, împingând-o către un termen ce tinde asimptotic către calendele greceşti…   E drept că aşa ceva nu s-a întâmplat prea des, dar acum, când mi se întâmplă, am impresia că am alunecat într-o lume paralelă, unde mă lupt cu morile de vânt… şi unde nu mă pot opri să mă tot întreb: „How many roads must a man walk down / Before he can call him a man?”
– Uneori scrie frumos, zice Letiţia. Oare n-ar fi bine să-i păstrăm, ăă, confesiunile? Mă gândesc să le public după moartea ei – aş câştiga şi eu un ban cinstit, nu?
Sincer vorbind, n-am chef să mă gândesc la asta. Mă pregătesc de plecare. Matei mă duce într-o a doua lună (dublă) de miere – ne petrecem restul iernii (până pe la vreo 15 martie) la schi, într-o cabană din creierii munţilor.
Ei, ştiu că pe urmă o să dispară iarăşi, val-vârtej  – probabil c-o să inventeze el ceva, de pildă vreo detaşare de un an doi la Polul Nord! Dar cui îi pasă? Eu mă simt ca o adolescentă fugită de-acasă şi trăiesc clipa! Sau, cu alte cuvinte: „ia când îţi dă şi fugi când te-aleargă”!

Să ne regăsim sănătoşi în primăvară  – după 15 martie, adică!

miercuri, 6 ianuarie 2010
Părerea ta contează, o aştept cu interes!

