Amintiri din copilărie – 1

Un comentariu mi-a adus aminte de câteva versuri care mi-au încântat copilăria:

“- Ziua bună, babă Floare!
– La Neacşu, cu demâncare,
– Da ce, babo, ori eşti surdă?
– Are, da, şi caş şi urdă.
– Da ce, babo, eşti pe-o parte?
– Da, de mult, de la-ntâi marte!”

Sunt dintr-o carte care se chema „Snoave şi Ghicitori”. Matilda mi le citea înainte de a fi învăţat eu însămi buchiile. Dar cum se numea oare snoava asta în versuri? Şi ce s-o fi ales de carte? Îmi aduc aminte doar că se jerpelise, că îi lipseau coperţile…
– Cred c-a aruncat-o Tăntăloaica, mi-a spus Matilda, acum câţiva ani, când a venit vorba. Ştii tu cum e cu crizele ei acute de ordine-şi-curăţenie!

miercuri, 3 martie 2010
6 comentarii

  1. Nu ştiu ce e cu mine, dar, de la o vreme încoace am început să-mi trăiesc copilăria. Când eram copil n-am avut timp să conştientizez… :)Imagini din trecut îmi apar cu o claritate surprinzătoare. Mă bucur să constat că nu sufăr doar eu de boala asta… 🙂

    Apreciază

  2. Diana, cred c-o să mai scriu aici şi alte amintiri din copilărie. Cred că scrisul te ajută să scapi de ceea ce… te bântuie 🙂

    Apreciază

  3. Stiam si eu:
    „- Buna ziua, nea Istrate!
    – Trei boboci de rata, frate!
    – Nea Istrate, esti cam surd.
    – Daaa, vazui si ieri un card”

    Cand este vorba despre amintirile din copilarie, sufar uneori cumplit ca nu mai pot ajunge in anumite locuri in care mi-am petrecut copilaria. De exemplu, visez mereu ca ma aflu intr-o casa in care imi petreceam vacantele cand eram copil, casa care intre timp a fost vanduta.

    Apreciază

  4. Te înţeleg… Dar e şi mai rău când îi pierzi pe oamenii alături de care ţi-ai petrecut copilăria – părinţi, bunici… 😦

    Apreciază

  5. Mulţumesc frumos!
    De multă vreme mă sâcâiau frânturi din versurile astea şi nu reuşeam să mi le-amintesc pe de-a-ntregul!
    Le citisem pe când eram copil, într-o carte fără coperţi, care fusese a mamei mele încă de când era mică…

    Apreciază

  6. Mă bucur că amintirile mele le pot fi de folos şi altora 🙂

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

