Nimic nou sub soare

Suntem din nou acasă. Adică… eu sunt din nou acasă. Matei îmi ajută doar să-mi descarc bagajele, se urcă la loc în maşină şi dus e!
Unde?
– În Cuba, iubito… Ştii, după tot concediul ăsta… Nu mai pot întârzia…
N-aş putea spune că nu mă aşteptam. Nimic nou sub soare!

Dar  primirea pe care mi-o face Letiţia mă ia pe neaşteptate. Îmi pune sub nas fotografia mărită a unui trandafir.
– Vezi, mamă? Uită-te la el, numai la el… La petalele astea căscate… E fioros, mi se face frică… Mă gândesc că ar putea să crească, să mă înghită…
– Leti, ce-ai mâncat în ultima vreme? o întreb. Ce-ai băut? Ai dormit destul?
Se încruntă la mine – şi mă priveşte chiorâş.
– Nu, nu sunt nebună. Uită-te la el, insistă ea, punând degetul de fotografie. E din alt regn, înţelegi? Probabil că de-aia mi se pare… alien. Şi hidos! Nu te-ai gândit niciodată la asta? Nu te-ai uitat niciodată cu adevărat la o floare?

Nu te-ai uitat niciodată cu adevărat la o floare?

Mda, cum spuneam, nimic nou sub soare! Mi-a mai pus cineva, cândva, întrebarea asta… Tatăl ei, demult…, într-unul dintre puţinele ceasuri pe care le-am petrecut împreună… Era 8 martie şi s-a simţit obligat să-mi explice de ce nu mi-a adus un buchet de flori…
– Nu te-ai uitat niciodată cu adevărat la o floare? La o floare din vază? E o mortăciune, sau, mai degrabă, e, ca să zic aşa, mortul care umblă… E ca şi cum ţi-aş tăia capul ţi l-aş pune în apă… Ca să te mai admir vreo două zile… Gândeşte-te, poate că e încă vie şi… îţi dai seama ce coşmar trăieşte înainte de moarte?

sâmbătă, 10 aprilie 2010
2 comentarii

  1. Asta idee SF! 🙂 Mi-a plăcut mult povestea cu florile tăiate, am citit-o pe Sfera.

    Apreciază

  2. SF-ul are „hazul” lui, ca să zic aşa – îţi permite să jonglezi, practic, cu o infinitate de idei 🙂

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

