Localizare

Mă întorc de la Bucureşti. Cu Matilda. I s-a năzărit să se plimbe pe la edituri. Cică „din când în când e bine să-ţi vezi la ochi colaboratorii”. Stăm una lângă alta în maxitaxi şi citim.
– Să-ţi iei o carte, ceva, mi-a pus ea în vedere. Că de trăncănit trăncănim destul acasă, nu crezi?
Nu ştiu ce cred, nu mi-am pus problema – n-am chef să mi-o pun – dar mi-am luat o carte. Viteza Întunericului, de Elizabeth Moon. Merită citită, îmi place, mă captivează. Dar la un moment dat mă rup din lumea ei, mă uit la ceas, mă uit pe geam. Câmp în dreapta, câmp în stânga…
– Unde suntem? o întreb pe Matilda.
– În maxitaxi, îmi răspunde, sec, fără să scoată  nasul din cartea ei.
– Mda, mersi. Şi maxitaxi ăsta unde se află?
Matilda catadicseşte să mă privească pe deasupra ochelarilor.
– Pe drum! Apoi adaugă, probabil înduplecată de exasperarea care mi se citeşte fără îndoială pe faţă: Pe drumul cel bun.
Oftez.
– În ce punct al drumului?
Ea ridică din umeri.
– Oricum, nu în acelaşi punct în care se afla când ai pus întrebarea. Ştii, cred că mergem cu o sută la oră…

joi, 15 aprilie 2010
7 comentarii

  1. Din prezentare, „Viteza întunericului” pare foarte interesantă…
    Pe de altă parte, eram curioasă cum a fost pe la edituri. 🙂

    Apreciază

  2. Cartea e într-adevăr foarte interesantă – încă n-am terminat-o, dar cred că nu greşesc spunând că merită citită.
    N-am fost decât la două edituri: pentru una Matilda traduce acum prima carte, iar cealaltă e colaboratorul ei principal – a luat nişte contracte şi a pălăvrăgit cu secretara de redacţie 🙂

    Apreciază

  3. Îmi aminteşte de bancul cu iepuraşul şi are we there yet :))

    Apreciază

  4. Mda, se pare că minţile noastre sunt oceane de asociaţii de idei… 🙂

    Apreciază

  5. Da, pare interesanta cartea insa ma cam feresc de intuneric, ca idee…:P
    E bine cand esti sigur ca esti pe drumul cel bun! 🙂

    Apreciază

  6. Deocamdată (adică până unde am ajuns eu cu lectura) viteza întunericului nu e decât o idee care îl preocupă pe personajul principal 🙂

    Apreciază

  7. Reblogged this on Micile Mizerii and commented:

    S-ar părea că pe tema „călătorind” am scris deja, mai demult – deşi, după cum se vede mai jos, am pus alt titlu. 😛

    Pe aceeaşi temă au mai scris – sau vor mai scrie – astăzi toţi cei înscrişi în tabelul lui Eddie.

    Iar urmărind acest traseu veţi putea afla cum au călătorit jocurile cu tot soiul de cuvinte (duzini sau titluri impuse), din popas în popas, începând din ianuarie 2011. (Prima provocare de luni a purtat titlul „Crimă cu premeditare„.)

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

