Vălul de mireasă

– Mamă, mă întreabă Letiţia, Matilda a fost vreodată îndrăgostită de vreun pescar, sau de vreun marinar, ceva?
– Păi…, ştiu şi eu? Cred că Marius al ei a făcut armata la marină. De ce?
Letiţia îmi arată o agendă veche.
– I-am găsit versurile din tinereţe. Şi, uite, hai să-ţi citesc o poezie…
Habar n-aveam că Matilda a scris versuri la viaţa ei!
– Citeşte, spun, curioasă.
Letiţia deschide agenda cu un gest solemn, o răsfoieşte întorcând cu grijă paginile uşor îngălbenite, îşi drege glasul şi începe să citească, cum s-ar zice, cu sentiment:

Ceaţa
Albă ceaţă, ceaţă deasă,
Vezi cum cade, cum se lasă,
Colo-n zare,-ndepărtare,
Ceaţa albă peste mare?
*
Se ridică şi se lasă
– Văluri albe de mireasă –
Ceaţa albă peste stânci,
Peste apele adânci…
*
Iar când ceaţa urcă-n sus
Tu-ţi iei barca şi te-ai dus.
Şi apoi, când eşti departe,
Cade ceaţa, ne desparte.
*
Eu zăresc în depărtare
Numai ceaţa peste mare –
Văluri albe de mireasă
Peste apa-ntunecoasă.
*
Ia-mă-n barca ta odată,
Într-o noapte fermecată
Când se urcă ceaţa-n sus –
Să nu fii tot singur dus.
*
Du-mă peste ape-adânci,
Peste valuri, printre stânci;
Ceaţa albă, de se lasă,
Îmi va fi văl de mireasă!

– Hm, comentez eu, cu o oarecare amărăciune, ceaţa e singurul văl de mireasă pe care l-a purtat vreodată Matilda...
Letiţia ridică din umeri.
– Ei, şi? Care-i problema?
Da, chiar aşa, îmi spun, care-i problema?

sâmbătă, 17.04.2010
6 comentarii

  1. Chiar nu e nici o problema, crede-ma…:)

    Apreciază

  2. Te cred 🙂

    Apreciază

  3. Matilda compune poezii frumoase, de genul care îmi place mie. Cred că mai are câteva ascunse prin vreun caiet, pe undeva…

    Apreciază

  4. O să facem copii xerox după agenda cu poeziile Matildei, apoi o s-o punem la loc, ca să nu se prindă că ne-am băgat nasu'… 🙂

    Apreciază

  5. Problema e că nu-i bine să te-ncurci cu marinari!

    Apreciază

  6. Eu sunt de acord!
    Marinari = apă = brr! :))

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

