Matilda, suspansul şi popularizarea ştiinţei

– O să apară o revistă online, suspans.ro, spune Matilda, întrerupându-se din când în când ca să soarbă din stacana ei cu ness fierbinte, numit „cafeaua de la ora zece”. M-au invitat să colaborez. Şi, uite, mă gândesc să scriu un articol care s-ar putea numi „Suspansul Înlocuit de Popularizarea Ştiinţei”…
Sorb şi eu din ness – cana mea are dimensiuni ceva mai rezonabile – şi o privesc nedumerită.
– Păi da, continuă ea. Uite, să luăm cartea asta, de-o traduc acu. Abia am dat gata prima treime, din care mai mult de jumătate e despre Internet, despre calculatoare, despre criptografie, despre statistica bayensiană… Acţiunea scoate şi ea capul din când în când, timidă, numai şi numai când riscă să moară sufocată!

vineri, 7 mai 2010
4 comentarii

  1. Tot ce-i prea mult strică… Ştiinţa e ceva „tare” şi o cană de dimensiuni mai reduse ar fi doza potrivită. 🙂 Trebuie găsit echilibrul perfect, dacă pot spune aşa, între acţiune şi popularizarea ştiinţei. În ce mă priveşte, multe informaţii din toate domeniile le-am „înghiţit” pe cale literară.

    Apreciază

  2. Şi eu mi-am îmbogăţit cultura generală tot pe „cale literară”; citesc romane, n-am răbdare să citesc altceva – adică nonficţiune.
    Dar atunci când „popularizarea ştiinţei” întrece măsura, cartea te oboseşte şi când o citeşti, darămite când o traduci! Sau cel puţin aşa susţine Matilda 🙂

    Apreciază

  3. Ce ma fac eu, care „inghiteam” cartile iar acum, de o vreme nu mai am rabdare sa citesc( de fapt, nu mai am rabdare pentru nimic…)?
    Initial am zis ca ochelarii, care trebuiesc schimbati din nou, se fac vinovati, de asta… Asa sa fie oare?

    Apreciază

  4. Cred că s-ar putea să fie [şi] vina ochelarilor: cititul te oboseşte probabil mai mult decât îţi dai seama…

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

