Traduttore traditore

Deschid uşa încet. Matilda e cu spatele, nu mă aude, nu mă vede. Ceea ce se poate spune şi despre baba Gaga, care doarme într-un fotoliu, sforăind uşor, cu gura întredeschisă. Pesemne i s-a făcut de vizite şi-a urcat la Matilda.
Oricum, n-o stânjeneşte cu nimic, Matilda pare chiar încântată de prezenţa unui auditoriu cu desăvârşire pasiv.
– Fii atentă aici, babo, zice ea. Uite, îţi citesc versiunea în engleză:

„He nearly fell the first time he stood but managed to stagger to the bathroom door in a kind of controlled perpetual forward stumble. Lean forward to the point of falling, step, repeat, repeat, repeat.”

Şi uite cum a tradus pulică ăsta, că altfel nu-mi vine să-i spun:

„Aproape că se prăbuşi la început, dar, cu toate că mai mult se împleticea decât mergea, reuşi să ajungă la toaletă.”

Şi gata, cu asta a rezolvat-o. Şi uite încă o mostră:

„The very thought of it made her feel as if electronic fingers were running through her hair and tugging at her clothing.”

„Doar gândul îi îngheţa sângele-n vine.”

Doamne, sper să nu-l întâlnesc vreodată pe tip, că-l înjur de tot neamu’ şi-i trag numai pumni în gură! Că tot aşa o ţine! Îşi bate joc de cartea omului! Şi pe mine mă scoate din sărite, îmi vine să muşc din mouse – şi nu mă rabdă inima să mă mulţumesc cu rezumatul lui, corectez şi completez, fir-aş să fiu de proastă!
– Da, maică, încuviinţează baba Gaga, trezindu-se brusc şi părând să se afle într-unul dintre puţinele momente când nu-şi contrazice interlocutorii.

miercuri, 21 iulie 2010
3 comentarii

  1. Nu ţi-am spus eu că vei traduce tot până la urmă? 🙂

    Apreciază

  2. Perfectionista 🙂
    Mai cunoastem… 😛

    Apreciază

  3. @Diana: Mda, se pare că ai avut dreptate… :((

    @Corina: Tăntăloaica e de părere că Matilda suferă de mania perfecţiunii, la care se adaugă „sindromul premiantului” 🙂
    Iar Matilda nu recunoaşte nimic! :))

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

