Virgulele

– Astă toamnă, cred că prin septembrie, făcui un contract cu cineva – îmi povesteşte Matilda, la cafea, pe olteneşte, aşa cum are obiceiul când e şucărită, mai mult pe ea decât pe alţii – ca să-mi publice oarece poveşti, în format electronic. Adică io semnai contractul şi-l trimisei, da înapoi nu mai veni, că cică trebuie să-l semneze şi parteneru’ din America – şi, cine ştie, poate o fi plecat cineva pe jos într-acolo să-l ducă la semnat şi tot pe jos (în fine, traversând oceanul în vreo barcă de-aia cu vâsle) vine cu el înapoi. Şi oricum mai durează pân’ să mi le publice, fată, că, vezi Doamne, nu-s redactate, deşi mai fură publicate pe vremuri prin oarece reviste şi pe-un site de pe Internet, de-ăla cu descărcare gratuită. „Da aş zice că poveştile mele nu-s chiar aşa catastrofale”, îi spusei eu tipului, pe mess, mai adineauri. „Aaa, nu”, zise el, „nu-n sensu’ că vai cât avem de lucru la ele, dar trebuie citite cu creionul în mână, sunt în stadiul de manuscris, n-au avut corectură.” „Tot nu pricep ce e de corectat”, insistai eu, „poate ceva virgule…” „Exact”, se grăbi el să încuviinţeze, „ce vrem noi e ca e-book-urile să fie făcute exact la fel de bine ca şi cărţile tipărite, deci să fie văzute, fiecare, de câte doi oameni, şi redactor, şi corector.”
Aşa că-i zisei şi io „OK” şi-o lăsai baltă, adică-mi luai gândul de la e-book-ul ăsta de-l aşteptai toată toamna şi-o juma de iarnă. Dacă-o da Domnul şi-o apărea vreodată, foarte bine. Iar dacă nu, tot la doi metri în spatele tuhăsului o să mă doară!
Şi gata, acu mă duc să traduc, că la ăştia cu traducerile alea două persoane de verifică virgulele se mişcă baremi ceva mai repede!

marţi, 17 ianuarie 2012
7 comentarii

  1. No, ce să zic? Or fi ardeleni, că ăia au trei viteze:
    1) încet
    2) foarte încet
    3) deloc.

    Am păţit şi eu pe când lucram în învăţământ, cu o culegere de teste de limba română. Până să le citească cei de la corectură, s-a modificat bibliografia şi am renunţat la publicarea cărţii, întrucât nu mai era de actualitate. 🙂

    Apreciază

  2. Interlocutorul de pe mess e ardelean, într-adevăr. Iar cel care se ocupă de redactare cred că e moldovean, pe vremuri stătea în Iaşi. Şi eu ştiam bancul ăla cu vitezele pus pe seama moldovenilor – înşet, înşetişor şi pi loc! :))

    Apreciază

  3. Iti doresc sa ai bafta sa-ti apara scrierile repede! Nu stiu de ce, dar am sentimentul ca totul se misca mai greu in jurul nostru, parca oamenii nu mai sunt la fel de saritori ca altadata. Ce-o fi oare?

    Apreciază

  4. Matilda mulţumeşte pentru urare! 🙂
    Poate că eu văd lucrurile în culori mai sumbre, dar cred oamenii n-au fost niciodată săritori 🙂

    Apreciază

    1. Nu cred ca este o problema de saritura ci de competenta, interes, disciplina muncii (vai cat de comunist suna, chestia asta cu disciplina muncii, dar sa vezi ce aplicata e in vest, comunistii erau mici copii de țâță, nah c-am trecut pe diacritice pentru cuvântul ăsta). M-am băgat să „colaborez” cu o editură, adică primesc cărți pe gratis ca să le citesc și să scriu despre ele pe blog. În primul an, am colaborat cu o tipă incredibilă, tot timpul pe vârfuri, eficientă, interesată, prietenoasă, profesionistă, mai mare dragul să vorbesti cu și despre ea. Schimbă tipa slujba, dar înlocuitoarea nu are decât scuze și motive să nu-și facă treabă. Îmi imaginez că nu-s eu prioritate, că vorba aia primesc cărți de-a moaca, dar stilul de lucru mă deranjează enorm, pe principiul lasă-mă să te las, ca să nu lucrez nimica toată ziulica.

      Apreciază

      1. Comuniştii se mulţumeau să ţină discursuri despre disciplina muncii, când era vorba s-o aplice nu prea se înghesuiau; e drept că ne chemau la „muncă” uneori şi duminica şi-n zilele de sărbătoare, dar serviciul era mai degrabă ca un soi de club, unde beam cafele, bârfeam şi spuneam bancuri; şi uneori ne mai şi făceam că muncim 🙂

        În ce-o priveşte pe înlocuitoarea despre care vorbeşti, dacă e aceeaşi tipă care s-a jucat în martie de-a juriul la SuperBlog, nu trebuie să mai spui nimic 😀

        Apreciază

        1. Aceeasi 😀

          Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

