Duzina de cuvinte – Cură miraculoasă de slăbire

– Ţi-am auzit oftatul vesperal, îi spune fiică-mea Letiţia Matildei, cu glas catifelat şi cu o expresie atât de dulce încât sunt sigură c-a pus la cale ceva pentru care a făcut cel puţin o repetiţie.
Mătuşă-mea îşi saltă ochii din cartea pe care o citeşte în diagonală (iar i-a cerut cineva de la editură o prezentare în momentul când n-a făcut decât o jumătate de traducere, aşa că se lămureşte la repezeală în privinţa acţiunii) şi îi adresează un soi de zâmbet incolor, după care urmează o întoarcere a capului în direcţia mea.
– Pacostea asta mică îţi seamănă, la vârsta ei şi tu te străduiai să ne impresionezi cu expresii livreşti. Numai c-aveai un rânjet ceva mai sălbatic.
– Vorbesc despre ultimul oftat al zilei, îi explică Letiţia, cel asortat cu ultima privire în oglindă şi care se traduce prin: „vai ce grasă sunt”!
Trebuie să fi fost un of concentrat – aşa oftează de obicei Matilda, parcă smulgându-şi sunetul de undeva, din adânc.
– Şi presupun că oftatul ăla n-a avut totuşi destulă forţă ca să rupă bunătate de lanţuri lipidice şi să-ţi pună kilogramele de prisos în libertate, îşi continuă fiică-mea discursul prea metaforic ca să fie spontan – bănuiesc că l-a compus ca ataşament pentru una din noile vrăji marca Letiwitch. Uite, am ceva potrivit pentru o dispersie eficientă a grăsimii în afara propriului corp, adaugă vrăjitoarea noastră amatoare şi scoate din buzunar o coală de hârtie împăturită, pe care i-o oferă Matildei, odată cu o ultimă instrucţiune: Uită-te întâi bine la poză, ambianţa cromatică are o importanţă colosală!
Matilda îşi împinge ochelarii pe vârful nasului, îi aruncă Letiţiei, pe deasupra lor, o privire greu de descris, ia hârtia şi o despătureşte.
Daniela, fiica mea cea mare, o ajută pe tanti Tina – sora Matildei, căreia ea îi spune Tăntăloaica – să depene un scul de lână, şi schimbă între ele o privire indulgent amuzată. Cele două sunt partea raţională a familiei. Matilda şi Letiţia sunt zărghitele. Eu mă situez undeva…, pe la mijloc. Iar baba Gaga, sora bunicii… ei bine, ea alunecă dintr-o parte într-alta, în funcţie de dispoziţie şi de oscilaţiile zilnice ale raportului senilitate (mai mult sau puţin simulată) – luciditate. Acum ne ignoră pe toate, cu un aer regesc, şi-l mângâie cu devotament pe motanul Mitrea, care a preferat să i se culce în poală.
Mă ridic şi trec în spatele Matildei, citesc hârtia peste umărul ei.

CIOCOLATA ÎŢI VA SPUNE VÂRSTA
Nu trişa!!!

1. De câte ori pe săptămână ai chef să mănânci ciocolată? (un număr între mai mult de 0 ori şi mai puţin de 10 ori)
2. Înmulţeşte acest număr cu 2 (pentru a obţine o cifră pară)
3. Adaugă 5
4. Înmulţeşte rezultatul cu 50. (Ai timp să iei un calculator!)
5. Adaugă 1762.
6. Scade din rezultat anul tău de naştere (4 cifre).
Rezultatul este un număr din 3 cifre. Prima cifră indică de câte ori ai chef să mănânci ciocolată într-o săptămână.
Celelalte două cifre îţi indică. . .vârsta!!
Da!!! Vârsta ta!!!
Trimite asta la 4 dintre prietenii tăi şi vei slăbi cu 2 kg.

Dacă le-o trimiţi tuturor celor cărora le place ciocolata … vei slăbi cu 5 kg!!!

Dacă n-o vei trimite nimănui, te vei îngrăşa cu 10 kg!!!

Eu le-am trimis-o tuturor prietenilor mei.
Nu vreau să-mi asum riscul…

O zi bună!

Matilda întoarce foaia pe dos, face un calcul, apoi mi-o pasează râzând.
– Pune-o pe blogul ăla al tău, îmi spune. Şi sper c-o să ai mulţi cititori cărora le place ciocolata. Nu ţi-ar strica nici ţie să slăbeşti cu vreo cinci ori câteva kilograme!

sâmbătă, 31 martie 2012

Cu cele 12 cuvinte îngroşate s-au mai jucat, fără să ţină vreo cură de slăbire, psi şi prietenii din tabelul ei.
Cu mulţumiri speciale pentru anacondele care mi-au trimis „cura de slăbire” prin poşta electronică.

10 comentarii

  1. 😆 să calculăm aşadar! dar este cineva să nu adore ciocolata?

    Apreciază

  2. 🙂 „cu vreo 5 cateva kilograme” :))
    astept sa aflu daca o sa dea rezultate 😉
    M-a amuzat. Mult.

    Apreciază

  3. Aş zice că nu… sau cel puţin că nu prea… 🙂

    Apreciază

  4. De fapt am vrut să pun „cu vreo 5” în loc de „cu câteva”, şi am uitat să-l şterg pe „câteva” :))
    Acum o să pun „de vreo 5 ori câteva kilograme” 🙂

    Apreciază

  5. deci, de curând s-a dovedit(cum altfel, decât ştiinţific) că cioco nu-ngraşă!!!! aşadar…

    Apreciază

  6. Aşadar schimbăm poza, punem în loc de „ciocolăţuri”, ştiu eu…, un jambon!

    Apreciază

  7. Ciocolata nu îngrașă ? Ok!

    Apreciază

  8. Aşa zic şi eu! :))))))))))))

    Apreciază

  9. De ce iese întotdeauna calculul:
    Dacă notăm cu „n” numărul (mai mare ca 0 şi mai mic ca 10) care spune de câte ori pe săptămână aveţi chef să mâncaţi ciocolată şi cu „a” anul naşterii dv. (scris cu patru cifre), avem:
    1. nx2=2n
    2. 2n+5
    3.(2n+5)x50=100n+250
    4. 100n+250+1762=100n+2012
    5. 100n+2012-a=100n+vâsta dv. în anul 2012,
    adică un număr din 3 cifre, în care prima cifră este n, iar următoarele 2 reprezintă vârsta pe care aţi împlinit-o sau o veţi împlini în 2012!

    Apreciază

  10. […] zâmbesc… Ia te uită, Leti a mea nu se ţine numai de trăsnăi, mai face şi lucruri bune uneori, şi încă fără […]

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

