Matilda către sine însăşi. Pseudo-dialoguri pseudo-filozofice – 2 – În faţa indiferenţei

– În faţa indiferenţei trebuie să ne ploconim, să-i sărutăm mâinile…

– … şi poimâinile 😀 (vorba miştocarilor în tinereţea mea).

– Ba chiar şi răspoimâinile! Fiindcă, dacă n-am trata absolut nimic cu indiferenţă, dacă am pune la inimă tot ce vedem şi tot ce auzim, am înnebuni! Asta e partea ei bună, e indiferenţa milostivă!

– Mda, de-aia se zice că nimic nu-i alb sau negru, totul e gri… 😉 Prin urmare, partea rea se numeşte…

– … indiferenţa necruţătoare. Dar şi în faţa ei trebuie să ploconim, fiindcă „indiferenţa este cea mai puternică forţă din univers. Tot ce atinge, devine fără sens. Dragostea şi ura n-au nici o şansă împotriva ei. Lasă frâu liber neglijenţei, decăderii şi nedreptăţii monstruoase. Ea nu acţionează, ea permite. De aceea are atât de multă putere.” (Aşa zice Joan D. Vinge într-un roman SF numit Crăiasa Zăpezii – The Snow Queen – şi zău că-i dau dreptate!)

* * *

Dacă vreţi să ştiţi de fac/zic alţii în faţa indiferenţei, mergeţi la psi – şi nu trataţi cu indiferenţă tabelul din final.

21 comentarii

  1. indiferenţa milostivă? 😆
    adevărul este că da, coană matildă, tot ce atinge indiferenţa devine… nimic. fum.

    Apreciază

    1. Coana Matilda zice că da, are şi partea ei milostivă: altminteri am plânge pentru toată durerea lumii şi ne-am pierde minţile… Suferim şi ne bucurăm cu adevărat numai pentru cei apropiaţii nouă şi, poate, pentru cei pe care-i admirăm într-un fel sau altul. Între noi şi suferinţele şi bucuriile celorlalţi e un zid de indiferenţă. Altfel n-am putea trăi.

      Apreciază

      1. iar plecările noastre de lângă ceilalţi sunt tivite cu indiferenţă, căci altfel nu am putea pleca.

        Apreciază

        1. Da, aşa e…

          Apreciază

  2. dordefemeie · · Răspunde

    Nu ma asteptam la abordarea asta, indiferenta cea milostiva…

    Apreciază

    1. Matildei îi place de obicei să privească şi reversul medaliei 🙂

      Apreciază

  3. […] Au mai scris   psi, dordefemeie, micilemizerii, […]

    Apreciază

  4. Indiferența milostivă este, de fapt, detașarea…

    Apreciază

    1. Poate greşesc, dar cred că e mai mult decât detaşare, pentru că, dacă te detaşezi, înseamnă că mai întâi ţi-a păsat de ceva…

      Apreciază

  5. Hmmm…am primit, am oferit! In ambele situatii nu m-am simtit bine.

    Apreciază

    1. Te înţeleg…

      Apreciază

  6. Indiferenta este o forta in univers. Asda cum spui. Dar e o forta a raului. Distructiva. Indiferenta omoara sufletul, il face sa stea pitit ca un pui fricos intr-o gaoace.

    Apreciază

    1. Da, e forţă a răului. Când e în exces. Dar, fără o diză de indiferenţă, viaţa ar fi un adevărat calvar. Ca apa: când e prea multă ne îneacă, dar murim şi dacă ne lipseşte cu desăvârşire.

      Apreciază

  7. Mitzaa Biciclista · · Răspunde

    Ahaaaa, carevasăzică un fel de turn de fildeș. Uneori e cel mai bun lucru. Uneori.

    Apreciază

    1. Suntem, mai mult sau mai puţin, în turnurile noastre de fildeş… Îi pasă cuiva de toţi oamenii care mor, în fiecare clipă? De toţi copiii care plâng? Etc, şamd…

      Apreciază

      1. Mitzaa Biciclista · · Răspunde

        Nu!
        Corectă concluzie.

        Apreciază

        1. Mulţumesc 🙂

          Apreciază

  8. Da, adevărat. Indiferența e și un scut pe care îl purtăm adesea pentru a nu mai fi răniți… sau, eu cel puțin așa fac.

    Apreciază

    1. Şi eu 🙂

      Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

