Două întrebări

– Am două întrebări, zice Matilda. Uite ce-am găsit aici, într-un articol scris de o persoană care zice, pe facebook, că e scenaristă şi că a terminat facultatea de litere  (adică scris de cineva de la care am pretenţii):

Unu:

O citesc constant, deşi comentarii articolelor ei las foarte rar.

Mie fraza asta mi se pare „opera” cuiva care nu e, cum se zice, vorbitor nativ al limbii române. Corect şi firesc ar fi fost:

O citesc constant, deşi îi comentez foarte rar articolele. Sau: O citesc constant, deşi las foarte rar comentarii la articolele ei.

Doi:

Femeia aceasta simplă, dar completă, citeşte cu nesaţ, bea cafea bună dimineaţa, îi place să scrie şi să se plimbe în neştire.

Adică femeia aceasta… îi place să scrie. Un asemenea dezacord s-ar fi putut elimina simplu, reformulând foarte puţin fraza:

Acestei femei simple, dar complete, care citeşte cu nesaţ şi bea cafea bună dimineaţa, îi place să scrie şi să se plimbe în neştire.

Trei:

După cum o percep citind-o, o văd un amalgam de sentimente, trăiri şi emoţii.

Nu e greşit, dar sună naşpa, zgârie pe urechi. Cel puţin pe mine, care-ntorc toată ziua fraze pe toate părţile, mă deranjează. Mult mai firesc ar fi fost:

Citind-o, o percep ca pe un amalgam de sentimente, trăiri şi emoţii.

Menţionez că eu una n-am găsit niciodată astfel de – hai să le zicem stângăcii, pe blogul Ucenicului Vrăjitor. Cu alte cuvinte, de ce un rus poate să le evite şi un român nu?

Dar cele două întrebări sunt altele:

  1. Sunt cârcotaşă, am pretenţii absurde, le caut altora nod în papură?
  2. Am greşit fiindcă, în ciuda acestor observaţii, am dat clic pe butonul „like” al articolului cu pricina, pentru că spune lucruri frumoase despre o bloggeriţă pe care o apreciez?
10 comentarii

  1. Uneori e bine sa trecem cu vederea anumite scapari, mai ales daca intentia a fost buna. :))))
    Sigur, ca si in cazul all, de la unele persoane avem asteptari mari si ramanem cu gura cascata vazand cum aluneca de pe piedestal. 🙂
    Saru-mana pentru aprecieri!

    Apreciază

    1. Aprecierile sunt bine meritate! 🙂

      Şi exact aşa e: ai aşteptări mari şi realitatea te lasă cu gura căscată, părând, poate, mai neagră decât e!

      Apreciază

    2. @vienela, dacă trecem cu vederea aceste „mici scăpări” ne vom trezi că mâine vom trece cu vederea altele şi mai şi…
      matilda, părerea mea este că ai dreptate, dar ai şi de tradus… cum stai azi cu urechile? 😀

      Apreciază

      1. Programul de tradus trebuia să-nceapă la 11:30, şi văd că deja am întârziat. Aşa că fug, cât mai am încă urechile întregi! 😀

        Apreciază

      2. psi, eu nu sunt membru al politiei blogosferice si nici nu imi doresc sa ajung. Incerc sa iau din blogosfera doar ceea ce este frumos si bun…

        Apreciază

        1. a corecta pe cineva, cu bun simţ şi delicateţe este nu ajutor, vienela. eu mă bucur de fiecare dată când alma îmi mai dă peste degete (şi greşeli). este o dovadă de prietenie…

          Apreciază

          1. Şi eu cred că e bine să se atragă atenţia asupra greşelilor, dar ştiu că mulţi se supără când o faci…

            Şi prefer să mi spună când greşesc într-un fel sau altul, nu numai în ceea ce priveşte corectitudinea exprimării. 🙂

            Apreciază

  2. Ar fi sunat mai bine, cu adevărat. Cred că în entuziasmul meu de a găsi, în virtual, o promovare de orice fel, nu că nu s-ar promova singură prin ceea ce scrie, sar peste anumite exprimări. Oricum, trasul acesta de mânecă, chiar dacă nu pică prea bine, poate scutura persoana care scrie, mai ales când vine de la un profesionist.

    Apreciază

    1. Şi autoarea articolului e, teoretic, o profesionistă. Tocmai de aceea m-au deranjat cele de mai sus. Dacă erau sub semnătura altcuiva le-aş fi dat mult mai puţină importanţă.

      Cât despre trasul de mânecă – ar fi trebuit să-l fac pe faţă, într-un comentariu la articolul ei. Dar… nu vreau să agit prea tare spiritele, să dau prea multă amploare, să-mi pierd timpul ambalându-mă în vreo discuţie în contractoriu…

      Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

