Duzina de cuvinte – Căutări… năstruşnice

– Poate că, uneori, versatil e un calificativ potrivit pentru felul meu de a fi. Gândurile mă poartă de la dreapta la stânga, de sus în jos şi înapoi, nereuşind să se ţină de un scenariu prestabilit şi adâncind nedoritul decalaj dintre vorbă şi faptă, iar bunele intenţii mi se pierd, scăpate prin ochiurile prea largi ale unui năvod cu care am încercat adesea – zadarnic, fireşte! – să pescuiesc perle. Câteodată îmi place să mă tăvălesc prin colb, umplându-mă nu numai de scame, alteori adun cu zel, în propria-mi palmă făcută căuş, orice fir de praf care-mi întinează scânteietorul luciu aparent.

Pe de altă parte, judecând după alte simptome, se poate spune fără teamă că, atunci când o îndrept către ceva – pentru că-mi place sau fiindcă îmi displace din cale-afară – camera video îmi înţepeneşte, bine şi îndelung focalizată asupra obiectului, evenimentului sau persoanei pe care mi se pune pata.

Aici Matilda face o scurtă pauză, suficientă pentru o gură de cafea şi un oftat.

– Ei bine, spre a întări adevărul anterioarei mele afirmaţii, mărturisesc că azi-noapte, într-o încercare disperată de a-mi alunga somnul (ca să-mi pot face planul la tradus), am apelat la o incursiune pe blogul unui anumit personaj elitist. Dar nu pentru lectura articolelor al căror limbaj buruienos (în sensul scabros al cuvântului, că sunt şi oameni care nu înjură mârlăneşte, ci cu haz) mi-a atras de la bun început atenţia. Dând curs unei idei năstruşnice, m-am rezumat să caut în blogul respectiv doi termeni „geniali” şi „elevaţi”: „căcat” şi „pulă”.

Rezultatul: articolele care îl conţin pe primul umplu 6 pagini şi ceva (o pagină cuprinde 10 articole), iar pentru cele care îl conţin pe al doilea nu sunt de-ajuns 13 pagini, intră şi pe a 14-a.

Concluzia: Nu cred că trebuie să sufere cineva fiindcă nu e pe placul unui asemenea individ (cu care eu una n-am nimic de împărţit, dar al cărui comportament din lumea virtuală mă revoltă până-n vârful firelor de păr) îmbibat de duhoarea orgoliului exacerbat, a dispreţului (la adresa restului lumii) şi a răutăţii.  (Şi nu, pudibonderia nu se numără printre numeroasele mele defecte. 😛 )

