Matildisme (3)

Extras din monologul Matildei, după o scurtă vizită la ANAF:

Să-mi explice şi mie cineva de ce ’zda mă-sii (îmi stă pe limbă să zic de ce plm – da’ d-asta n-am, decât cu drept de folosinţă, cu acte în regulă[1], când are posesorul chef de regulat) se calculează aşa-numita „contribuţie la asigurările de sănătate” în funcţie de venitul fiecărui individ? E asigurare, fratele meu alb care faci legi în ţara asta frumoasă, din păcate locuită şi de de-alde tine, ca aia pentru maşină, pentru casă…  – la care se ţine cont, logic, de maşina şi de casa pe care-o asiguri, nu de banii pe care reuşeşti să-i câştigi în fiecare an! Aşa că, de ce trebuie să plătesc eu, pentru a asigura tratamentele medicale eventual necesare pentru una bucată corp omenesc, mai mult decât ăla care-a adunat anul trecut în cont mai puţini bani decât mine şi mai puţin decât ăla care-a adunat mai mulţi? Am o mână, un picior sau un ochi mai mult sau mai puţin decât alţii? Suntem clădiţi după acelaşi tipar şi ne învârtim printre aceeaşi microbi, viruşi şi alte lighioane, nu?

Şi de ce, spre deosebire de ăia care-s angajaţi cu contract de muncă, slugă la dârloagă, eu, care trăiesc din nişte amărâte de drepturi de autor, trebuie să le dau ăstora la sănătate un procent din amărâta de dobândă pe care-o primesc pentru amărâtele mele de economii? Primesc cumva dobândă mai mare decât ăia care au salariu? Nu muncesc cinstit, ca şi ei, şi uneori mai mult decât ei? De ce trebuie să fie puţinul meu jumulit mai tare decât al lor? M-a câştigat cineva la belciuge?

Şi, mai presus de toate, de ce trebuie să-mi fac asigurare de sănătate? E vorba de viaţa mea, de sănătatea mea, dacă nu vreau să mi le asigur e treaba mea, la ce-i fute pe alţii grija?


[1] Cu această ocazie am aflat că Matilda s-a măritat de ani buni cu Marius al ei, dar au ajuns de comun acord şi de la bun început la concluzia că nu pot avea o relaţie de lungă durată decât continuând să locuiască în continuare separat. 😛

7 comentarii

  1. Pai cui ce-i pasa de sanatatea noastra? Nu de sanatate le pasa, de banii nostri le pasa! Sa jecmaneasca cat mai mult!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Păi da, jecmănesc de la noi, ăștia mărunței, aia mari sunt prea mari, nu le încap în câmpul vizual 😛 😀

      Apreciat de 1 persoană

      1. pai nu, ca e greu sa te uiti in sus sa vezi cine e la sfori 😉

        Apreciat de 1 persoană

        1. Da, riști să-ţi frângi gâtul! :mrgreen:

          Apreciat de 1 persoană

  2. Sau să te spânzuri în sfori. 😦

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mda… Ar de râs dacă n-ar fi de plâns… 😦

      Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

