Baba Gaga vrea să vadă Parisul

— Tăntăloaica are-un vis: bilete avion Bucureşti Paris, dus-întors şi bis! declamă Matilda, cu patos.

— Sună din coadă, tanti, îi spune Letiţia, deşi era mai meseriaş să coincidă ultimele trei litere, nu doar ultimele două. Din partea ta aveam pretenţii. Şi nu m-aşteptam să mănânci prepoziţii. Asta a fost gustoasă?

— Care, maică? întreabă Matilda, cu nedumerire prefăcută.

— „De”, rânjeşte Letiţia. Se zice „bilete de avion” – în „mult e dulce şi frumoasă limba ce-o vorbim”, şi promotoare mai înfocată ca tine nu-i găsim.

— Dragă nepurcică, rânjeşte acum Matilda, în primul rând ai face bine să nu-ţi mai baţi joc de poeziile altora, parafrazându-le cu versuri şchioape. În al doilea rând, de licenţe poetice n-ai auzit? În al treilea rând, eu am citat-o pe tanti-ta Tina Tăntăloaica, care, la rândul dumisale, citează întotdeauna din memoria ei personală ingrată.

— Iar în al patrulea rând, se amestecă tanti Tina, eu chiar am văzut online o firmă care oferă bilete din astea până la Paris – cu sau fără prepoziţii, recunosc că n-am reţinut acest fapt de o covârşitoare importanţă, dar mi-a rămas în minte că-s ieftine…

Bilete avion ieftine, ca să nu renunţăm la licenţele poetice, râde Letiţia.

— Şi, ca să cităm, bazându-ne în continuare pe memoria mea „ingrată”, de pe site-ul ăla, aerolines.ro, continuă tanti Tina, „dacă rezervaţi bilete de avion Bucuresti Paris pe site-ul nostru, veţi avea parte de oferte de nerefuzat şi de o vacanţă numai bună de povestit. Oferta de bilete de avion cu destinaţia Paris este valabila din momentul în care ne contactati până când concediul dumneavoastră debutează. Zburați alături de partenerii noştri, iar noi ne asigurăm că veți avea de ce să mergeți la cumpărături!” Urmează detalii despre aeroport, despre mijloacele de transport din Paris şi din împrejurimi, despre cazare, despre atracţiile oraşului, plus o serie de poze, care, hm… mă fac să mă-ntreb de ce ne zgârcim an de an, de ce nu ne permitem să vedem Parisul şi altfel decât în poze, în clipuri video, în filme?

— Nu vă mai întrebaţi, cumpăraţi! zbiară baba Gaga. Cumpăraţi bilete. Faceţi socotelile şi duceţi-mă să văd Parisul! Merit şi eu atâta lucru după toate vacanţele în care v-am plătit drumul până la gârlă, dus-întors!

— Păi…, începe tanti Tina.

— Păi, zice baba, nu m-am sclerozat cu totu’ şi cu totu’, ştiu că vă duceaţi cu bicicletele, da’ nu din banii mei vă luaţi seminţe de floarea soarelui? Sau de dovleac? Sau chiar şi îngheţată Polar, de-aia de-un leu bucata?


(Dacă nu vă sunt cunoscute personajele, luaţi pentru privirea dv. un bilet dus-întors până în coloana din dreapta! 🙂 )

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

