Strigăt în amurg

1Cred că titlul nu e cel mai potrivit, am impresia că au început să strige după apusul soarelui.

SCHIMBAREA DOMNILOR, BUCURIA NEBUNILOR!

Nu, nu, n-au strigat asta – strigătul era „JOS… JOS… JOS” – strigăt revoltat recunoscut de motanul Mitrea, care s-a dat speriat jos de pe tastatura Matildei. :mrgreen:

Revenind sus, adică la chestia cu majuscule de mai sus, acolo am citat-o pe tanti Tina, care a citat din… „înţelepciunea populara”, zice ea, şi eu o cred pe cuvânt, fiindcă nici cu popularul Google, cel puţin după o primă căutare grăbită, n-am găsit altceva.

Oricum, baba Gaga, care scapă de ramoleală când se-agită masele, mi-a sugerat să-l citez mai bine pe Constantin Tănase:

Ne-am trezit din hibernare
Şi-am strigat cît am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!?
Şi cu asta ce-am făcut?

Am dorit, cu mic, cu mare,
Şi-am luptat, cum am ştiut,
S-avem nouă guvernare?
Şi cu asta ce-am făcut?

Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar trăim în săracie?
Şi cu asta ce-am făcut?

Ia corupţia amploare,
Cum nicicînd nu s-a văzut,
Scoatem totul la vânzare?
Şi cu asta ce-am făcut?

Pentru-a cîştiga o pîine,
Mulţi o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin ţări străine?
Şi cu asta ce-am făcut?

Traversam ani grei cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-accize?
Şi cu asta ce-am făcut?

Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Şi cu asta ce-am făcut?

Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicînd nu s-a văzut,
Ţara-i plină de vedete,
Şi cu asta ce-am făcut?

Pleacă-ai noştri, vin ai noştri!
E sloganul cunoscut;
Iarăşi am votat ca proştii,
Şi cu asta ce-am făcut?

Cât despre Matilda, ea n-a strigat, a prins grai abia mai adineauri, după ce-a scos nasul din fluxul feisbucului:

— Eh, a demisionat Ponta, acu’ pot să m-apuc de tradus. Nu fiindcă m-ar încălzi cu ceva demisia lui. Credeţi că prim-ministrul care i-o lua locul o s-abroge căcatul ăsta?

Cu alte cuvinte, dacă vei să trăieşti din tradus, ca mine, şi să ieşi la pensie înainte de-a împlini suta de ani, trebuie să-i dai statului aproape jumate din banii ăia mulţi pe care-i câştigi – când nu găseşti vreo editură care-ţi dă plasă. Noroc c-am apucat să-mi completez nenorocitul ăla de stagiu de cotizare şi nu am mai mult până la vârsta când pot să mă retrag cu pensia întreagă. Întreagă, dar mă tem că nu şi suficientă – slavă Domnului că-s multe biserici, să aibă amărâţii pe unde cere de pomană, că pe la spitale, oricât de multe ar fi, dacă n-ai bani de şpagă, te duci [cam] de pomană.

Aşa că politicienii noştri n-au decât să se ducă-n PLM cu toţii! (Atenţie, exprimarea e metaforică, n-am de-asta în dotare şi pe-aia de care mă folosesc n-am chef s-o împart cu nimeni.)

Şi-aş mai zice ceva, apropo de unii dintre cei care-au comentat pe feisbuc pe marginea păţaniei lui Marius Dunca: demitere nu-i tot una cu demisie. Mai pune mâna pe DEX, generaţie de sacrificiu! Sacrifică-te, fă efortul ăsta, dicţionarele online pot fi accesate chiar şi de pe smartphone!


Găsiţi alte strigăte din fapt de seară link-uite aici, în ultimul tabel. Iar dacă nu-mi cunoaşteţi personajele, trageţi vă rog cu ochiul în coloana din dreapta a acestui blog.

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

