Piticii care schimbă macazul

– Mărturisesc, susură Matilda, că, în loc să traduc nonstop pentru recuperarea restanţelor, am citit. Am citit un roman prostmaculatură, madam – cu oarece nanoroboţi prin ţesătura sa, un macrameu macroscopic plictisitor, scris cu măciuca, că băieţii răi omoară-n draci pe-acolo… Numai că nu oricine poate măcelări cu talent literar personajele, ca făuritorul Urzelii Tronurilor, care ştie să le contureze, să ţi le apropie de suflet, nu macină în galop vieţile unor anonimi cumsecade. :mrgreen:

Dar să revenim la oile noastre, adică la naroboţi – m-am gândit la ei după ce am citit şi un articol (fain) despre droguri – suprarealism real ( 😛 ), marca Ferentari, machiat cu o pană meseriaşă.

Articolul l-am citit de plăcere, romanul – nu, nu dintr-un imbold masochist, ci fiindcă (mea culpa!) i-am spus autorului c-o să-mi dau cu părerea. Şi i-am maculat omului colecţia de aprecieri favorabile (cică fo 20) cu opinia mea negativă, după o lectură în diagonală – în acest caz la fel de edificatoare ca una integrală, dar mai rapidă.

974@85Iar ideea, ideea care mi-a venit, e cu nanoroboţi & droguri. Adică de ce nu ne-am droga cu nanoroboţi? Ţi-i injectezi în venă o singură dată – eventual apelând la personal specializat – şi ăia se duc unde trebuie. Şi ai dup-aia, la propriu, pitici pe creier. Îi ţii acolo ca să schimbe macazul. Când te-ai săturat să fii treaz, le trimiţi un semnal, de exemplu mănânci macaroane fără brânză, sau ciorbă de măcriş fără carne (nu recomand. da’ reţeta e pe net), sau bei ceai de măceşe cu rom în loc de măceşe etc şi, cât ai zice „mac„, piticaniile te fac să te simţi ca drogat cu opiu, sau cu alte alea, alternativ şi la nimereală, sau în funcţie de zilele săptămânii – de pildă, dacă-i marţi e heroină. Şi pe urmă nanolocatarii circumvoluţiunilor tale schimbă macazul iar, şi te trezeşti bine mersi, fiindcă dependenţa de nanoroboţi nu dăunează grav sănătăţii, un nanoman are, de fapt, mens sana in corpore sano.

Ei, ce zici, lansăm nanodrogul? Într-o poveste, carevasăzică! Mă rog, dacă nu l-o fi brevetat deja altcineva… 😦


  • sursa imaginii: articolul link-uit mai sus
11 comentarii

  1. […] macaroane, macrameu, maciuca, macris, maculat, maculatura, macese, macelari, machiat, aleasă de Vero, la fel ca şi tema săptămânii – Macazul) pe care le găsiţi la Eddie în […]

    Apreciază

  2. Mama mia, ce idei poate sa nasca o combinatie de 12 cuvinte. Cred ca piticii mei au schimbat deja macazul si au dat comanda JOC sau JOS palaria 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    1. Da, combinaţia de 12 cuvinte poate să nască o groază de idei. 🙂 Nu e nevoie decât de timp ca să le pui pe hârtie/ecran. 🙂

      Apreciază

  3. Nu cred ca a brevetat cineva ideea de nanodrog. Desi, dupa comportamentul unora… 😉

    Seara frumoasa in continuare!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mulţumesc 🙂
      O săptămână frumoasă!

      Apreciază

  4. Waw, m-ai trimis sa citesc un articol care mi-a anulat complet imaginatia mea, si asa saraca, legata de nanatoboti! Dar tu poti scoate o poveste interesanta! Eu m-am intristat! 😦

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ei, articolul e despre droguri obişnuite. M-a întristat şi pe mine, dar e bine scris, spre deosebire de romanul în care am găsit nanoroboţi (nu ca drog 🙂 ).
      Link către roman n-am pus, fiindcă nu vreau să-i fac reclamă negativă. Poate altora o să le placă şi-l vor cumpăra.

      Apreciază

  5. ups, am scris gresit „nanoroboti”! Rusine ; scuze! 🙂

    Apreciază

    1. Nici nu observasem! 😀
      Dar stai liniştită, tuturor ni se întâmplă să apăsăm greşit pe taste! 🙂
      În plus, „nanatoboţi” e un cuvânt haios! Mi-l notez pentru SF, cu mulţumiri fiindcă l-ai inventat! 🙂

      Apreciază

  6. Nu inteleg ce mai astepti! As citi cu mare placere o asemenea poveste, mai ales daca ar purta semnatura ta.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Aştept inspiraţia. Pe scheletul ideii trebuie lipite acţiunea, decorul, personajele… Şi, pe moment, toate sunt lipsă la apel. 🙂
      Şi aştept să am şi timp pentru aşa ceva. 😦

      Apreciat de 1 persoană

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

