În care ne uităm la o poză şi ne dăm cu părerea

MATILDA: Ce părere aveţi despre poza asta, doamnelor şi domnişoarelor? De asta, de aici, de pe blogul lui Eddie, care a propus-o ca temă pentru jocul cuvintelor de azi? Eu am folosit-o deja într-un… matildism, acum e rândul vostru.

BABA GAGA: Tot aşa urâte sunt şi mâinile mele, maică? Întotdeauna, sau numai când n-am chef să mă spăl?

TANTI TINA: Văd, aici, că poza se numeşte „Gânduri către Dumnezeu”. E o imagine menită să înduioşeze; în realitate, la vârsta asta un copil nu poate înţelege cu adevărat ce e religia, n-o poate vedea decât ca pe un soi de poveste sau de sperietoare.

EU: Copilaşul blonduţ mi-aduce aminte de Daniela, când avea vârsta lui.

DANIELA: Nu ştiu cum eram sau ce credeam la vârsta aia, dar acum aş numi poza rugă pentru bunici: „Lasă-mi-i, Doamne, cât mai mult aici.” Mă simt handicapată fiindcă nu mi-am cunoscut bunicii.

LETIŢIA: Făcând abstracţie de faptul că Daniela ar fi fost handicapată oricum şi revenind la poză, contrastul dintre jegul mâinilor bătrâne şi pielea curată a copilului mă duce cu gândul la mizeria pe care ţi-o pune pe suflet viaţa. Încep să înţeleg că e greu să-mbătrâneşti fără să te acreşti, de unde şi vorba: „soacră, poamă acră.” În paranteză fie spus, mă bate gândul să mă mărit cu un tip orfan de mamă. Mai bine să le lipsească copiilor mei o bunică decât nu-mi lipsească mie cicăleala unei soacre.

MOTANUL MITREA (Letiţia susţine că poate comunica cu el telepatic, iar el nu ne poate comunica nouă, direct, ce crede despre asta): De ce să ţii aşa un copil, când ai putea să ţii o pisică?!


Dacă nu vă sunt cunoscute personajele, trageţi cu ochiul în coloana din dreapta.

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

