Malditisme (2)

O nemulţumire de-a Matildei, aşa cum mi-a istorisit-o azi, la cafeaua de după prânz:

Sună telefonul. Ăla fix. Şi-mi arată un număr necunoscut.
Apăs butonul – ăla cu un receptor înclinat, suspendat în gol.
– Da?
– Cine-i acolo? întreabă o voce de baborniţă (şi io-s baborniţă în devenire, da’ vocea nu mă dă de gol).
– Eu, îi răspund, sictirită, fiindcă ăştia care mă sună şi mă-ntreabă cine sunt mă calcă pe toate terminaţiile nervoase din organismul meu în curs de lăţire. Acolo cine e?
– Nu, nu, nu, nu-i, zice baba, părând să priceapă c-a nimerit unde nu trebuia, şi închide.
Apăi fir-ar să fie de troglodiţi, când moaşă-sa pe gheaţă or să-nveţe cum să deschidă vorba când dau un telefon?

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

