Oul sau găina?

– Gata, zice Matilda, strâmbând din nas, când am mult de lucru nu mă mai uit pe Facebook, bloguri şi alte alea. Fiindcă în fiecare zi găsesc câte ceva care mă scoate din sărite, distrăgându-mi atenţia. De exemplu:

„Lipsa de lectură şi lipsa de educaţie conduc la sărăcie, la infracţionalitate şi frustrare. Aceasta este legătura cauzală corectă, nu cea inversă. Nu întotdeauna se spune asta foarte răspicat. Nu sărăcia produce incultură, ci invers.”

– editura All

Ce tot spui, Franţ?! Sau: Bine, mă! (Cum zicea o prietenă de-a mea în tinereţe.) Hai să fim serioşi! Cine-i oferă unui copil sărac, în societatea  noastră, cel puţin, acces la educaţie şi cultură?!

E drept, când şi când mai are cineva câte-o iniţiativă lăudabilă, dar… „cu o floare nu se face primăvară”!

Bine, ştiu, editura All spune ce spune ca să-şi vândă cărţile, însă…, în cel mai…  îndulcit caz, istoria cu sărăcia şi incultura intră în categoria „ce-a fost mai întâi, oul sau găina?” 😛

Un comentariu