Magia nopţii

Eu: Ce faci?!

Matilda: Divinaţie cu bile.

Eu: ?!

Matilda: Dacă dau gata primul nivel din Zuma Deluxe în mai puţin de cinci minute, înseamnă c-o să predau traducerea la termen. Dacă depăşesc timpul, încerc să recuperez pe nivelul doi, ca să văd dacă am totuşi o şansă. Dacă nu recuperez pe nivelul doi, continui cu nivelul trei, în ideea că, poate, totuşi…

Eu: Totuşi, n-ai avea mai multe şanse dacă în minutele alea ai traduce?

Matilda: Evident că da, dar divinaţia ţine de magia nopţii din Ajunul Ajunului, de o oază în care munca n-are ce căuta.

Eu: N-ar fi mai… magic să împodobeşti bradul?

Matilda: Bradul se împodobeşte mâine. Ca să nu diluăm nici magia nopţii de Ajun, nici Crăciunul. Că deja le-au diluat alţii. Deja m-am plictisit de albeaţa festivă a urbei. Şi de clipoceala multicoloră de vizavi. De ce nu şi-or fi ţinând pâlpâiala în bârlogul personal, în loc s-o scoată-n faţa lui sau pe balcon?

Baba Gaga: S-a păgânit lumea, maică. Pe toată planeta. După voi Potopul.

Letiţia: Lumea se schimbă. Nu e un fenomen atipic. Tradiţia s-a demodat. Şi voi aţi îmbătrânit, nu mai sunteţi în stare să vă adaptaţi.

Baba Gaga: Neadaptată eşti tu, cu mă-ta!

Eu: De ce m-amesteci pe mine, mamă mare?!

Baba Gaga: Taci, putoare!

Daniela: Mamăăă, ce putoaaare!!!

Letiţia: Motanul ăsta e prea băşinos! Are ceva dubios prin instalaţii. După Crăciun îl duc la veterinar!

Matilda: Stă în poala Tăntăloaicei. Deci suntem în dilemă, poate trebuie s-o duci pe ea – dacă n-are nimic puturos prin buzunare!

Tanti Tina/Tăntăloaica: Tu vezi-ţi de bilele tale!

Matilda: Nţ. Gata, am rezolvat în patru minute şi cinş’pe secunde.

Eu: Adică magia nopţii s-a-ncheiat?

Daniela: Magia da, putoarea ba!

Baba Gaga: Putoarea, de ce nu goneşte nimeni putoarea? Daţi putoarea afară!

Letiţia: Adică pe mama?!

Tanti Tina: Putoarea iese dacă deschideţi geamul.

Letiţia: Mamă, ai mai sărit vreodată pe fereastra asta? Ştii că nu suntem la parter?

Baba Gaga: Putoarea eşti tu!

Letiţia: De unde până unde?

Tanti Tina: De-aici până la balamuc.

Matilda: Ce vorbeşti? Magia nopţii nebune rămâne acasă. Nu sunt de acord s-o înstrăinăm.

Baba Gaga: Să votăm. Cine e pentru balamuc?

Letiţia: Mata, mamă mare.

Matilda: Mata, sau mă-ta?

Daniela: Mama are cratimă. Cratima rămâne acasă. Nu sunt de acord s-o înstrăinăm.

Tanti Tina: Ce-aţi băut, fetelor?

Matilda: Am inhalat magia nopţii.

Eu: Atunci nu merge nimeni la balamuc. Magia e în noi toate şi nu vrem s-o înstrăinăm.

Daniela: Merge motanul. Înstrăinăm putoarea.

Motanul Mitrea: Motanul nu merge, motanul doarme. Putoarea a mers în aer. Deschideţi geamul.

Baba Gaga: De când vorbeşte ăsta?

Matilda: De joi până mai apoi.

Daniela: Azi e vineri.

Letiţia: Adică e „mai apoi”.

Eu: E „mai înainte”. Mai înainte de a ne înscrie agitaţia – pardon, magia nopţii nebune în tabelul lui Eddie.

Tanti Tina: Eşti sigură că vrei să rişti? Scoţi balamucul nostru în lume, ca să ne trimită lumea la balamuc? Eu nu sunt de acord să înstrăinăm balamucul.

Eu: Nu-l înstrăinez. Îl multiplic cu copy-paste.

Daniela: Paste făinoase?

Baba Gaga: Să votăm. Cine e pentru înstrăinare, cine e pentru modificare?

Letiţia: Dacă votăm, ies comuniştii, se înroşeşte ţara.

Tanti Tina: Să spălăm. Dacă spălăm, ies petele.

Daniela: Să spălăm putina, că dau tătarii.

Baba Gaga: Ne daţi ori nu ne daţi fasole cu cârnaţi?

Letiţia: Fasole, stomac, gaze, putoare.

Tanti Tina: Matildo, cred că s-au uscat cârnaţii. Păcat că n-avem şi afumătoare.

Motanul Mitrea: Aveţi gustătoare.

Baba Gaga: De ce vorbeşte ăsta?

Matilda: Cred că are cârnaţi în instalaţii.

Motanul Mitrea: Minorităţile au drepturi. La cârnaţi şi la cuvânt. Aşa e miorrrlăiticăly corrrect.  Şi gata, legaţi căţeaua, minoritatea are dreptul la magia nopţii. Asta se traduce (la termen, înainte şi după) prin somn în linişte.  Noapte bună!

2 comentarii

  1. […] scris şi o… miştocărie – cea mai dragă mie din acest întreg… potpuriu, deşi aluziile la oarece evenimente […]

    Apreciază

  2. […] Poveste De Crăciun Magia nopţii Parfumul dimineţii de Crăciun Moş Crăciun Un răspuns Marghioala lu’ […]

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.