Dependenţă de duzină

– Am scris undeva că sunt dependentă, zice Matilda, strâmbându-se. (Am făcut cafeaua prea amară şi ei îi e lene să se ducă după zahăr! 😛 ) „Dependentă de scris, de SF (speculative fiction), de blogărit şi de duzina de cuvinte”. Am scris-o, uite, aici, într-un articol care mie-mi place tare mult, deşi matracuca aia de s-a jucat de-a juriul la SuperBlog nu mi-a dat pentru el decât 79 de puncte – şi eu nici n-am făcut contestaţie, că mi-a fost… lene şi silă.

Dar dă-l în… încolo de SuperBlog, acum e vorba de duzina de cuvinte a clubului psi. Ştii, pentru mine, inima clubului ăstuia e jocul săptămânal cu cele 12 cuvinte impuse şi, în ceva mai mică măsură, psi-luneala, articolul cu temă impusă din zilele de luni. În viziunea mea, adevăraţii membri ai clubului sunt cei care participă, ca şi noi ( Vero & Matilda & Mariana & Grişka & Pandalie) la joculeţele astea bloggeristice.

Cât despre grupul secret de pe Facebook, care (citez din descrierea lui) „are la bază joaca (http://www.psi-words.com/category/clubul-psi/) omenia şi bunul simţ” şi „în care diversitatea creează unitate”, eh, acolo e şi lume care nu se joacă – oameni care nu s-au jucat niciodată, agreaţi/invitaţi numai pentru că scriu bine, ca să zic aşa. Unul dintre aceştia din urmă a făcut o mojicie care, după cum am dat de înţeles aici, m-a întors pe dos. Nu mi-au plăcut nici comentariile lui, nici reacţia/lipsa de reacţie a altora, nici modul în care-a fost soluţionată problema: postarea cu comentarii buclucaşe a dispărut – probabil că nici n-a văzut-o toată lumea, persoana atacată verbal (pe nedrept) a plecat din grup (din proprie iniţiativă, cum poate că, în locul ei, aş fi făcut şi eu, dar nu înainte de a riposta – eu, nu ea! – cu o grosolănie cel puţin similară), autorul mojiciei a rămas – de altminteri inactiv, ca de obicei. 😛

Iar acum, când firul abia reluat după pauza de sărbători al jocurilor s-a întrerupt iarăşi (din motive care îmi scapă), pe grup e linişte – genul de linişte, sau mai degrabă de indiferenţă de pe majoritatea grupurilor feisbukchiste: câţiva membri (mai ales dintre cei care nu participă de obicei la jocuri) continuă să pună linkuri către articolele de pe blogurile lor, iar o parte a restului lumii trece pe acolo fără să comenteze şi, în cea mai mare parte a cazurilor, şi fără să laikuiască.

Iar asta vrea să însemne… ce? Că şi pentru alţii, nu numai pentru mine, liantul clubului sunt jocurile săptămânale?

Poate că da, poate că nu…

Oricum, eu am să mai joc şi-n alte dăţi cu duzina, chiar dacă din club o să dispară. O să reiau duzini vechi, o să aleg cuvinte pentru unele noi. O să-mi fac pe unul dintre blogurile din blogspot (că în wordpress ştiu că nu merge) ale clanului ( Vero & Matilda & Mariana & Grişka & Pandalie) un tabelaş în care-o să trec duzinile compuse de membrii aceluiaşi clan şi unde se vor mai putea înscrie şi alţi amatori de joacă, dacă vor dori. (Iar dacă nu vor dori…  – am experienţă în ceea ce priveşte jocul cu parteneri imaginari, zău aşa! 😀 ) Dar asta prin iulie, când sper să mă mai limpezesc cu traducerile – dacă şi numai dacă joaca din sus numitul club se va întrerupe definitiv.

16 comentarii

  1. …cred că ….psi…săptămâna asta …a avut probleme personale atat de importante încât duzina şi grupul nu au mai intrat în …grijile ei cotidiene. Cred că tăcerea asta…e o altfel de tăcere, la care ader …cu un gând bun către psi şi orice problemă ar avea, bănuiesc ..ceva cu tatăl ei. SĂNĂTATE TUTUROR!

    Apreciază

    1. Sănătate să dea Dumnezeu – şi rezolvare favorabilă a tuturor problemelor!
      Dar tăcerea lui psi nu justifică tăcerea şi indiferenţa grupului de pe FB.

      Apreciază

  2. Am trecut sa vad cuvintele, nu erau, m-am gandit ca apar ele, ca vorba ta timp o sa am prin iulie 🙂

    Apreciază

    1. Şi tot timpul va rezolva totul! 🙂

      Apreciază

  3. Zic şi eu, cu „vocea raţiunii moralizatoare”:
    Începe o cură de dezintoxicare, coadă Matildă. Eşti bolnavă, ca să nu zic bolândă! Rupe-te de duzină, de cluburi, de bloguri! Sau cel puţin subţiază firele care te leagă de ele! Ai de tradus, ai poveşti/romane de scris, de terminat. Cărţi de citit! Rămâi dependentă numai şi numai de ele!
    Şi, oricum, nu ţi se pare că pe-aici (prin blogosferă, pe FB, prin clubul adus în discuţie) vorbeşti cam singură? 😛

    Apreciază

    1. Cam asta i-am spus şi eu. Dar nebuna n-ascultă! 😦

      Apreciază

  4. Sunt îngrijorată de ce e în spatele tăcerii lui psi. N-am spus nimic de lipsa cuvintelor nu din indiferenţă, ci pentru că m-am gândit că încă o săptămână de pauză nu e chiar greu de acceptat, până când vom şti dacă psi e bine, dacă are resursele necesare pentru a fi gazda jocului nostru în continuare. Sunt sigură că jocul duzinii va continua. Ne e prea drag şi suntem prea dependenţi de el ca să-l abandonăm.

    Poate că ai putea să alegi tu cuvintele în seara aceasta. Nu e târziu, avem toată ziua de mâine să scriem şi, în lipsa tabelului, ne putem anunţa pe FB. Iar pentru săptămâna viitoare sper să avem veşti de la psi… Şi sper să-i fie bine!

    Apreciază

    1. Cuvinte nu sunt greu de ales; de exemplu: gazda, incertitudine, alambic, harababura, atitudine, anima, alege, culoare, oglinda, uniforma, amestec, timp.
      Numai că eu am pierdut prea mult timp azi cu blogăritul şi pentru mâine mi-am propus să recuperez, deci nu o să duzinesc.
      Dar, dacă vrea altcineva să se joace… Vă urez distracţie plăcută, spor la scris şi la citit! 🙂

      Apreciază

      1. ….eu voi copia cuvintele. Poate îmi fac timp de scris. Şi sper ca tatăl Cameliei să fie bine, căci acesta e motivul tăcerii sale.

        Apreciază

        1. Şi eu sper din toată inima că va fi bine!

          Apreciază

  5. Deci asa se explica lipsa cuvintelor! Ma intrebam de ce nu le gasesc nici la psi si nici pe club. Copiez cuvintele propuse de Mariana si postez duzina. Am citit ultima postare de la psi si ceva nu suna bine. Acum am inteles.

    Apreciază

    1. În lipsa tabelului, o să mă uit după duzini pe FB.
      Păcat că psi n-a lăsat un înlocuitor, care să fi ales cuvintele la timpul potrivit – atunci aş fi scris şi eu pentru duzină, în loc să-mi pierd timpul cu alte minuni 🙂

      Apreciază

  6. […] incertitudine şi nelinişte. Bine că nu s-a iscat harbabură. Nu încă. Sper că nici nu va fi. Cineva a luat atitudine. Noroc cu acest cineva. Aşa m-am dumirit şi eu şi am aflat că am ce alege. […]

    Apreciază

  7. […] pentru cei care scriu duzina de cuvinte propusă de vero (gazda, incertitudine, alambic, harababura, atitudine, anima, alege, culoare, oglinda, uniforma, […]

    Apreciază

  8. […] Acest text e o duzină de cuvinte. Vă doresc tuturor sănătate şi gânduri bune. Tot în tabel la psi găsim azi cuvintele alese de Matilda. […]

    Apreciază

  9. […] psi a scris si astãzi cu cele douãsprezece cuvinte alese de Ma Tilda, dar gazdã ne va fi ca de obicei […]

    Apreciază

Părerea ta contează, o aştept cu interes!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.